niedziela, 6 września 2009

Weekendowa Piekarnia #12 Rolada Czekoladowa z serkiem mascarpone i malinami



No to do dziela! Pierwszy przepis z Weekendowej cukierni czas juz przedstawic:)
Z tego co wiem, niektorzy z was juz wyprobowali Roladę i Sernik, bardzo sie z tego ciesze! Mam nadzieje, ze sie nie zawiedliscie?
Rolada, ktora wam dzis serwuje to jedynie powrotka z rozrywki, robilam ja juz mnoooostwo razy. Wyprobowalam juz chyba (prawie) wszystkie mozliwe wariacje na temat nadzienia i mowie wam, to pasue mi najbardziej!
Czytajac wasze opinie na temat rolady wnioskuje, ze mit o potwornym trudzie jaki sprawia jej zrobienie zostal nareszcie obalony :D bardzo sie z tego ciesze! mam nadzieje, ze rownie bardzo zasmakuje wam tez Sernik na zimno z biala czekolada, owocami i ciasteczkami amaretti, na ktory przepis mozecie znalesc tutaj:)
Zycze wszystkim milego tygodnia!


Rolada czekoladowa z nadzieniem z serka mascarpone i malinami

Składniki:

  • 4 jajka
  • 100 g drobnego cukru
  • 100 g mąki
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki kakao
  • 50 g gorzkiej czekolady, startej
  • cukier waniliowy - 16 g

Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania wsypywać partiami cukier, ciagle ubijając. Partiami wlewać żółtka i nadal ubijać. Do masy przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia, kakao na koncu wsypać startą czekoladę. Delikatnie wymieszac, tak zeby piana nie opadla.

PBawelniana sciereczke delikatnie posypac cukrem waniliowym Płaską formę o wymiarach 28 x 35 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wlać masę, wyrównać. Piec około 12 - 15 minut w temperaturze 180ºC. ( nie dluzej, bo rolada peknie podczas zwijania).Natychmiast po upieczeniu ciasto przełożyć na sciereczke papierem do góry. Zerwać powoli papier, a roladę z ręczniczkiem zwinąć, wzdłuż dłuższego boku. Pozostawić do calkowitego ostudzenia.Wazne jest zeby wszystko robic, kiedy rolada jest jeszcze goraca. Nie czekamy az ostygnie!

Składniki na krem:

  • 250 g serka mascarpone
  • 50ml smietany 18%
  • 2 lyzki cukru pudru (ilosc cukru mozemy zmniejszyc w zaleznosci od upodoban)
Składniki zmiksować.

Składniki na polewę:

  • 100 g gorzkiej lub mlecznej czekolady
  • 30 g masła
Dodatkowo:

250g malin lub wisni.

Masło rozpuścić z czekoladą na najmniejszym ogniu, mieszając.

Ostudzoną roladę rozwinąć, usunąć ręczniczek. Natychmiast posmarować nadzieniem z serka mascarpone, ulozyc maliny i z powrotem zawinąć. Włożyć na kilka godzin do lodówki. Przed podaniem polać polewą.


Smacznego!




17 komentarze:

Majana 6 września 2009 20:19  

Olu, rolada wygląda tak wspaniale,że nie mogę się jej oprzec! No piękna! Musi pachnieć i smakować po prostu obłędnie!:))

Gosia 6 września 2009 20:24  

wspaniale wyglada!!!bardzo apetycznie :)
Pozdrawiam :)

Ewelina Majdak 6 września 2009 20:31  

Zabierz ode mnie te cudne zdjęcia! :)
Olu Połówek wybrał sernik na za tydzień, ale ja tą roladę MUSZĘ zrobić! Muszę i koniec :) Może do pracy zabiorę bo inaczej sama jestem ją w stanie zeżreć :)))

Buziaki Kochana!

e.

Ola 6 września 2009 20:43  

Ewelinkoto Polowkowi zrob sernik a rolade faktycznie upiecz do pracy:D a jak nie to najwyzej sama wszamiesz, w koncu raz sie zyje! koniecznie musisz mi powiedziec jak Ci smakuje!
caluje:*

kasiaaaa24 6 września 2009 20:44  

Szczęka mi opadła... Cudowna rolada :)

margot 6 września 2009 21:11  

piękna i niezwykle apetyczna ,te kolory
Mam nadzieje ,że uda się mi ją upiec już wkrótce

Michaszka 6 września 2009 21:22  

Mniam ta rolada to niebo w gębie! :D

Ruda Wiewióra 6 września 2009 21:31  

pięknaaaaa:) a zdjęcie przecudne

Alina 6 września 2009 21:45  

Pyszna! Dziękuję za przepis:)

Mafilka 6 września 2009 21:49  

Nie miałam w planach tej rolady, miałam sernik na za tydzień zrobić... ale ja to chyba taką mini roladkę będę musiała jednak machnąć ;) Cudo jest!

majka 7 września 2009 08:38  

Z taka rolada moglabym naprawde sie zapomniec :) Wyglada cudownie.

Małgoś 7 września 2009 09:13  

Olu, ale piękności tu prezentujesz. Zjadłabym do kawy, którą właśnie piję. Nie wiem, czy też w końcu się nie skuszę na tę roladę, tak atrakcyjnie wygląda... :)

Edyta 7 września 2009 09:29  

No cudny przepis i cudna rolada. Zaraz będę się zapominać przy kawałeczku rolady i filiżance kawy ;)

Paulina 7 września 2009 14:09  

pysznie wygląda! bardzo lubię rolady!

Małgoś 12 września 2009 12:05  

Olu, teraz mogę już napisać: obie propozycje super! Zadanie wykonane. :)

Kuba 17 września 2009 09:06  

Mniam, mniam :-) Piękna rolada i apetyczna fotka. Pozdrawiam!

Anonimowy 31 lipca 2010 17:20  

O, widzę roladę z "gotuj i chudnij" :D Wszędzie szukałam tego przepisu po polsku. Nie mogę się doczekać kiedy go wypróbuję.

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)