czwartek, 1 stycznia 2009

Bagietka Idealna


Nareszcie znalazłam bagietkę idealną. Wypróbowałam wiele przepisów, ale dopiero ten usatysfakcjonował mnie w pełni. Chrupiąca skórka, delikatne miekkie wnętrze. Czego można chcieć więcej w ten wspaniały, noworoczny wieczór?
Polecam Gorąco!

Przepis znaleziony na blogu Liski:

Wieczorem przygotowujemy zaczyn:

110 g mąki pszennej
75 g wody
0,5 łyżeczki soli
1/4 łyżeczki drożdży suszonych

Wszystkie składniki mieszamy w misce. Przykruwamy folią i odstawiamy na noc w temperaturze pokojowej.

Rano dodajemy:

335 g mąki
225 g wody
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka drożdży instant
2 łyżki oliwy lub oleju

Wszystkie składniki mieszamy i wyrabiamy do uzyskania gładkiego ciasta. Jeśli jest zbyt luźne, można dać trochę więcej mąki. Ciasto jednak powinno być dosyć luźne.
Wkładamy do miski, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 2 h do wyrośniecia.

Następnie dzielimy ciasto na 2 części, z każdej formujemy długą bułkę. Spryskujemy z wierzchu olejem. Układamy na dużej blasze na papierze do pieczenia i zostawiamy do wyrośnięcia na 30-40 minut. Wyrośnięte bagietki nacinamy ostrym nożykiem lub żyletką.

Piekarnik nagrzewamy do 220 st C. Kiedy osiągnie pożądaną temperaturę, na dnie umieścić kostki lodu lub podczas pierwszych 15 minut pieczenia, spryskujemy piekarnik czystą wodą (można użyć spryskiwacza do kwiatów - dzięki odpowiedniej wilgotności, bagietki będą miały rumianą skórkę). Wstawiamy bagietki i pieczemy ok. 20-25 minut.

Smacznego!

3 komentarze:

Liska 1 stycznia 2009 20:41  

Bardzo się cieszę, że spełniły Twoje oczekiwania :-) Ja wczoraj też zajadałam się bagietkami.
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :-)

Ola 1 stycznia 2009 21:03  

O tak, spelnily w 100%, sa genialne:)
Tobie tez Lisko, wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku :-)

Kachna.pl 2 stycznia 2009 08:01  

Trzeba przyznać idealna...
Pozdrawiam
Kasia

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)