sobota, 16 maja 2009

Rolada czekoladowa z wiśniami



Jakiś czas temu obiecałam sobie, że robienie rolad opanuję do perfekcji. Tym przepisem rozpoczełam to wyzwanie:)
Musze sie przyznac (ale wstyd!) ze to moja pierwsza rolada w życiu. Jednak biorąc pod uwage fakt, że wyszła spod mojej, niedoświadczonej ręki, udała się całkiem przyzwoicie(mówie oczywiscie o wyglądzie zewnętrznym). Jeśli chodzi o smak to jest po prostu boska. Niesamowicie czekoladowa, delikatna. Krem z serka mascarpone i nutelii to chyba najpyszniejsze polaczenie jakiego kiedykolwiek mialam okazje skosztowac:) I hej! zrobienie biszkoptu wcale nie jest takie trudne ;-)
Przepis z Bloga Dorotki:)

Cytuję za Doruś:

Składniki:

  • 4 jajka
  • 100 g drobnego cukru
  • 100 g mąki
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki kakao
  • 50 g gorzkiej czekolady, startej
  • cukier waniliowy - 16 g

Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania wsypywać partiami cukier, ubijając. Partiami wlewać żółtka i nadal ubijać. Do masy przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia, kakao i wsypać startą czekoladę. Wymieszać delikatnie, by piana nie opadła.

Przygotować ręczniczek kuchenny, posypać lekko cukrem waniliowym. Płaską formę o wymiarach 28 x 42 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wlać masę, wyrównać. Piec około 12 - 15 minut w temperaturze 180ºC. Natychmiast po upieczeniu ciasto przełożyć na ręcznik papierem do góry. Zerwać powoli papier, a roladę z ręczniczkiem zwinąć, wzdłuż dłuższego boku. Pozostawić w takiej formie do ostudzenia. Uwaga: nie czekamy, aż rolada wystygnie, robimy wszystko na gorąco.

Składniki na krem:

  • 250 g serka mascarpone
  • 5 łyżek nutelli
Składniki zmiksować.

Składniki na polewę:

  • 100 g gorzkiej lub mlecznej czekolady
  • 30 g masła

Masło rozpuścić z czekoladą na najmniejszym palniku, mieszając.

Ostudzoną roladę rozwinąć, usunąć ręczniczek. Natychmiast posmarować nadzieniem z serka mascarpone, z powrotem zawinąć. Włożyć na kilka godzin do lodówki. Przed podaniem polać polewą.

Smacznego :)




Edit: Przepis został uznany jednym z 14 przepisów tygodnia Foodelka:) bardzo dziękuje za wyróżnienie, jest mi niesłychanie miło:)

foodelek: przepisy tygodnia

10 komentarze:

jstnk 16 maja 2009 15:02  

zakochałam się w tych zdjęciach!!!
rolada musi być przesmaczna..
pozdrawiam b.serdecznie!:)

Majana 16 maja 2009 21:48  

Jest prześliczna! Fantastyczna! Musi smakować po prostu obłędnie. Cudowne zdjęcia Olu!:)

Ola 16 maja 2009 22:32  

Majanko, jstnk, dziekuje bardzo za mile slowa:))
pozdrawiam cieplo!

Ania Włodarczyk vel Truskawka 16 maja 2009 22:40  

Fajowa jest! Z ciekawością czekam na dalsze rolady. Bo chyba będą...?

Ola 16 maja 2009 23:58  

Aniu, beda beda! a jakze:) cale lato przed nami!

pozdrawiam

Agata Chmielewska (Kurczak) 17 maja 2009 11:55  

to pierwsze zdjecie wygląda jak z okładki jakiegoś kulinarnego żurnala!

Marcin 18 maja 2009 21:19  

Gratuluję inspirującego przepisu!

Wybrałem go do 17 edycji Foodelkowych Przepisów Tygodnia na blogu Foodelek.pl.

Dorota Swiatkowska 18 maja 2009 21:33  

No i po prostu wyszła bosko! :)

Ola 18 maja 2009 21:52  

Dorotko, bardzo dziekuje:) milo mi to slyszec z ust autorki pierwowzoru:)

Marcin: Dziekuje za wyroznienie, jest mi niezmiernie milo:)

pozdrawiam serdecznie!

Anonimowy 15 marca 2013 13:49  

ale krem się zwarzył? za długo miksowany, niepotrzebnie bo toż to sami się łączy. robię tak samo i inaczej wygląda, najlepiej zimny mascarpone wymieszać łyzką z nutella w temp. pokojowej dobrze się łączy i nie warzy. mój krem jest równie gładki jak nutella.

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)