niedziela, 17 sierpnia 2008

Czekoladowe ciasteczka truflowe



Co tu dużo mówić? pyszne, delikatne w smaku, mocno czekoladowe wprost rozpływają sie w ustach:) mojej Zosi szczególnie podobał się kształt i ta biała skorupka, ale na koniec na szczęście doceniła też walory smakowe:)

Z przepisu Dorus79

Składniki na 15 ciasteczek:

  • 50 g mąki
  • 25 g kakao
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 70 g drobnego cukru lub cukru pudru
  • 25 g miękkiego masła
  • 1 roztrzepane jajko
  • 1 łyżeczka likieru pomarańczowego lub soku pomarańczowego
  • cukier puder - do obtoczenia

Wszystkie składniki zagnieść. Ciasto będzie bardzo klejące, ale nie przejmować się tym, odłożyć do lodówki na pół godziny.

Po tym czasie z ciasta uformować małe kuleczki (naprawdę małe - bardzo rosną w piekarniku; dobrze przy tym lekko zmoczyć dłonie, będzie łatwiej formować ciastka), obtaczać grubo w cukrze pudrze, kłaść na blachę w sporych odstępach.

Piec około 10 minut w temperaturze 200ºC.

Smacznego!

3 komentarze:

Lukrecja 18 sierpnia 2008 17:43  

mniam

Anonimowy 26 listopada 2008 22:33  

Pyszne!!!!! Polecam:)
(Zamiast likieru/soku dodałam trochę pomarańczowego aromatu, akurat to miałam w domu....)

Ola 27 listopada 2008 09:49  

bardzo sie ciesze, ze smakowaly:)
pozdrawiam!

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)