niedziela, 16 sierpnia 2009

Pie z karmelizowanymi jablkami


Uwielbiam smak karmelizowanych jablek w tarcie tatin. Wlasnie takim smakem powinien wedlug mnie charakteryzowac sie klasyczny pie z jablkami. Dzieki temu, ze jablka sa wczesniej usmazone nie kurcza sie podczas pieczenia, tworzac kieszonki z powietrzem (moje ulubione!)
Dawno nie jadlam tak pysznego ciasta z jablkami.
Mielismy dzis gosci i pie zniknal w mgnieniu oka, nie zdarzylam nawet zrobic zdjecia w przekroju, mam nadzieje, ze wybaczycie:)
Podalam ciasto z galka lodow waniliowych, moim zdaniem to poloczenie jest doskonale. JEszcze cieply kawalek apple pie z rozplywajaca sie w ustach lodowa fantazja.
Sprobujcie sami! polecam:)

Edit: Zapraszam na mojego nowego bloga:)

Przepis zaczerpniety z ksiazki Gordona Ramsay'a
Skladniki na kruche ciasto:

125g miekkiego masla w temperaturze pokojowej
90g mialkiego cukru
1 duze jajko
250g maki pszennej

Maslo utrzyj razem z cukrem az skladniki sie polacza. Dodaj jajko i miksuj kolejne 30sekund. Wsyp make i dalej ucieraj, az otrzymasz wlasciwa konsystencje ciasta (uwazaj zeby nie miksowac zbyt dlugo, bo ciasto stanie sie twarde). W razie gdyby bylo zbyt suche, dodaj lyzke wody.
Wyjmij na stolnice i uformuj z ciasta plaski dysk. Zawin w folie i schlodz w lodowce przez min. 30min.
Skladniki na nadzienie:

90g cukru pudru
1/2 lyzeczki cynamonu
szczypta swiezo startej galki muszkatolowej
4 duze jablka, ok 1,5kg
60g masla
1 zoltko rozklocone z 2 lyzeczkami wody na glazure

Jablka obierierz, pozbaw gniazd nasiennych i pokroj w cwiartki a nastepnie na dosc male kawalki.
W miseczce wymieszaj razem cukier, cynamon i galke. Wsyp jablka do duzej miski i polacz z cukrem i przyprawami.
Na patelni rozgrzej polowe masla i dodaj polowe jablke. Smaz na duzym ogniu przez ok 5 min, az jablka zaczna rumienic sie na brzegarz. Przeloz do miski i skarmelizuj druga reszte jablke. Odstaw do ostygniecia.

Rozgrzej piekarnik do temperatury 190stopni. NA posypanym maka blacie rozwalkuj polowe ciasta na placek o srednicy ok 25cm. Wyloz nim forme (srednica 24cm) i docismij ciasto do brzegow. Nadmiar odkroj nozem. Wyloz skarmelizowane i ostudzone jablka a nastepnie rozwalkuj reszte ciasta, tym razem na troche wieksze kolo. Dokladnie zlep brzegi i posyp cukrem pudrem. Na srodku ciasta, ostrym nozem natnij linie w ksztalt krzyza-otworem bedzie uciekac para woda.
Piecz 35-40min az wierz ciasta zrumieni sie na zlotobrazowo i bedzie chrupiacy. Ostudz.

Smacznego!

14 komentarze:

asieja 16 sierpnia 2009 11:22  

lubię jabłka bardzo
lubię ciasta z jabłkami
nigdy nie jadłam szarlotki na ciepło z lodami, a tyle o niej słyszałam..

Agata Chmielewska (Kurczak) 16 sierpnia 2009 11:28  

wygląda fenomenalnie!

Hanna Mi 16 sierpnia 2009 11:41  

Supcio, supcio, supcio! :-))) I oczywiście bez kalorii? ;-)

Ola 16 sierpnia 2009 12:02  

POswix, nie samymy kaloriami czlowiek zyje :) ciacho jest pyszne ! to sie liczy ;-)

kasiaaaa24 16 sierpnia 2009 12:42  

Olu wygląda obłędnie!

viridianka 16 sierpnia 2009 14:21  

o wow! wygląda super, bez Twoich zapewnien wiem ze pysznie smakuje :))

grazyna 16 sierpnia 2009 17:37  

Rewelacyjnie wygląda i na pewno pyszne!

Waniliowa Chmurka 16 sierpnia 2009 20:14  

Pycha!
co za super ciacho:)!!!
Ostatnio wszystko co jabłkowe bym zrobiła:P

ewena 16 sierpnia 2009 20:34  

Świetnie wygląda! Ja powoli się szykuje do jakichś jabłkowych wypieków, bardzo ciekawy jest ten przepis:)

Majana 16 sierpnia 2009 21:22  

Bosko wygląda! Mniam! Aż by się chciało troszeczkę skubnąć :)
Pyszności.
Pozdrawiam!:)

Tilianara 17 sierpnia 2009 08:42  

Obłędne! Zresztą przepisy Ramsay'a zwykle takie są :)

Ania Włodarczyk vel Truskawka 17 sierpnia 2009 12:42  

Olu, on jest cudny! Ten paj. I zdjęcia coraz lepsze robisz, baaardzo mi się podoba :)

Bea 18 sierpnia 2009 10:44  

Ten pie brzmi swietnie! Uwielbiam to polaczenie smakow, rowniez z dodatkowa kulka lodow :)

Pozdrawiam serdecznie!

chantel111 2 maja 2010 12:31  

właśnie wczoraj piekłam to ciacho, bardzo smaczne :)

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)