sobota, 21 listopada 2009

Muffiny z ananasem


Juz danow zadne muffiny tak nam nie smakowaly. Wilgotne, aromatyczne, z dosc niecodziennym dodatkiem ananasa, ktory nadaje im wyjatkowego smaku:)
Idealne na podwieczorek, do herbaty lub do lunch boxu dla naszych malych pociech:)
Zosia zajadala sie nimi tak, ze az jej sie uszy trzesly!
Przepis zaczerpniety z bloga Dorotki, Moje Wypieki

Cytuje Dorotke:

Składniki

na 14 muffinek:

  • 1,5 szklanki mąki
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1 duże jajko
  • 100 ml maślanki
  • 80 ml syropu ananasowego (z puszki, po ananasach)
  • pół szklanki oleju
  • pół szklanki płatków owsianych (górskich)
  • 1,5 łyżeczki (płaskiej) proszku do pieczenia
  • 3/4 łyżeczki (płaskiej) sody oczyszczonej
  • 250 g ananasów z puszki, pokrojonych na kawałki (waga samych owoców)
Dodatkowo na posypanie:
  • cukier demerara
  • płatki migdałowe

W jednym naczyniu wymieszać suche składniki: mąkę, cukier, płatki, proszek, sodę. W drugim mokre: roztrzepane jajko, maślankę, syrop ananasowy, olej. Połączyć zawartość obu naczyń, wymieszać tylko do połączenia się składników, wmieszać owoce.

Formę do muffin wyłożyć papilotkami (ja tym razem wyłożyłam papierem do pieczenia, który przycięłam na kształt kwadratów). Nałożyć do nich ciasto. Z wierzchu posypać płatkami migdałowymi i cukrem demerara.

Piec w temperaturze 190ºC przez około 25 minut. Wystudzić.

Smacznego :)

5 komentarze:

cudawianki 21 listopada 2009 17:43  

robilam, pyszne sa! sliczne foty :-)

asieja 22 listopada 2009 10:33  

dziwię się, że nigdy jeszcze nie piekłam tych słodkich babeczek z ananasem
ale upiekę, na pewno :-)

Majana 23 listopada 2009 10:02  

Piękne i pyszne muffiny! A zdjęcia bomba!:))

Małgoś 23 listopada 2009 22:54  

Odpowiadając na pytanie zadane na drugiej fotce: Olu, chcę muffinkę!!! :) Dostanę? :)

Anonimowy 26 grudnia 2014 11:40  

Robilam 2 razy i oleju dałam 1/3co w przepisie a cukru to 1/6 szklanki i byly naprawde slodkie gdybym dala tyle ile w przepisie chyba ja osobiscie bym nie przelknela:)

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)