piątek, 19 lutego 2010

A na śniadanie...Pancakes

Dwa dni temu Wielka Brytania swietowala swoj Shrove Thusday, czyli po prostu Dzien Nalesnika. Nie moglam przepuscic takiej okazji i postanowila byc w tym dniu solidarna z mieszkancami wysp:) Na zyczenie domownikow przygotowalam pancakes w wersji z jablkami i jagodami. Polane miodem lub syropem klonowym smakuja wspaniale. Idealne na obiad dla dzieci, gwarantuje, ze zaden maluch sie im nie oprze!

skladniki

200g maki
1,5lyzeczki proszku do pieczenia
o,5 lyzczki sody
1 jajko
300ml mleka
kawalek masla
jagody lub jablka
olej lib maslo  do smazenia
syrop klonowydo polania placuszkow
20g cukru

W jednej misce wymieszac make, proszek do pieczenia, cukier i szczypte soli.
Jajko roztrzepac z mlekiem. W misce z suchymi skladnikami zrobic dolek i wlac plynne skladniki. Dokladnie zmiksowac, az do momentu kiedy nie bedzie ani jednej grudki. Wsypac owoce, wymieszac.

Na batelni rozgrzac maslo/olej. Smazyc pancakes'y po ok 3 min z kazdej strony. Podawac z syropem klonowym lub posypane cukrem pudrem.

Smacznego!

8 komentarze:

kasiaaaa24 19 lutego 2010 07:17  

To ja się wpraszam na śniadanie i niecierpliwie czekam z widelcem w dłoni :)

spencer 19 lutego 2010 08:52  

Pancakes, naleśniki, czy racuszki.. Na każde, zawsze i wszędzie, mam ochotę! A te, cudo!!

margot 19 lutego 2010 09:51  

ja bym je wolała jako drugie danie na obiad lub na deser ,ale nie zmienia to faktu ,że są wyjątkowo smakowite

Agata Chmielewska (Kurczak) 19 lutego 2010 12:57  

takich zdjęć powinni zabronić w internecie, toć ślinotoku można dostać i wcale tu się nie podlizuje czy coś w tym stylu, jestem szczera do bólu!

asieja 19 lutego 2010 21:28  

z jagodami lubię najbardziej!

Majana 20 lutego 2010 22:06  

Narobiłaś mi chęci na pankejki! Muszę zrobić:)) Mniam:)

Małgoś 21 lutego 2010 18:08  

A ja zupełnie nieświadomie (znaczy nie wiążąc tego ze świętem, o którym wspominasz), też miałam racuchy. :) Ha! nie muszę zazdrościć. :D Ale zjadłabym jeszcze raz. :)

anytsujx 4 marca 2010 19:06  

Wiem, że są pyszne sama piekę, ale troszke z innego przepisu, ładne zdjęcia...:)

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)