czwartek, 2 października 2008

Bread And Butter Pudding

Kiedyś wydawało mi się, że pudding chlebowy nie może być niczym nadzwyczajnym, a już napewno nie może powalać smakiem i aromatem. Dzisiaj wiem, że się myliłam i jedyne czego żałuję to tego, że nie zrobiłam go wcześniej:)
Pyszny, delikatny w smaku, aromatyczny.... najbardziej smakował nam zaraz po upieczeniu, kiedy jeszcze ciepła i niezbyt zastygnięta masa delikatnie otulała kawałki chałki....poezja smaku, czego chcieć więcej?:) Goooorąco polecam!

Za przepis dziekuje Dorus79.


Składniki na 1 niedużą prostokątną formę:

około 3/4 niedużej chałki (może być lekko czerstwa)

  • masło do posmarowania kromek
  • 2 łyżki cukru (najlepiej własnej produkcji z prawdziwą wanilią)
  • 80 ml śmietany kremówki
  • 80 ml mleka
  • 1 jajko
  • rodzynki
  • rum lub inny alkohol do namoczenia rodzynek (opcjonalnie, w wersji dla dorosłych)
  • cukier demerara do posypania
  • dżem pomarańczowy (1 łyżka)

Odrobiną masła wysmarować foremkę. Chałkę pokroić na 1 cm kromki, każdą z jednej strony posmarować masłem. Ułożyć je w foremce, jedną na drugą, skośnie, by na siebie zachodziły. W przypadku chleba tostowego: każdą kromkę przeciąć na pół, poukładać skośnie, czubkami do góry.

Rodzynki zalać rumem do nasączenia (można to pominąć). Jajko rozbić dokładnie mikserem z mlekiem, śmietanką, cukrem.

Kromki zalać masą, posypać rodzynkami, a następnie warstwą ciemnego cukru. Lekko przycisnąć, odstawić na 10 minut.

Piec około 30 minut w temperaturze 160ºC. Wyjąć z piekarnika, posmarować cienką warstwą dżemu, natychmiast podawać. Najlepszy ciepły.

Smacznego !

3 komentarze:

jabberwocky 3 października 2008 22:42  

Wydaje się super pomysłem na słodkie śniadanie :) Kiedys muszę wypróbować

Ola 3 października 2008 22:58  

Naprawde polecam:)

Paula 8 maja 2010 10:54  

dziś go zrobię na "śniadanie", ale nie wiem kiedy dokładnie, bo czekamaż mój współlokator się obudzi, a nie chcę go mikserem budzić :P eh

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)