środa, 4 czerwca 2008

Szybkie Spaghetti Wegetariańskie



Nie wiem jak wy, ale ja należę do tak zwanych "mam wiecznie zabieganych". Zdarzają się takie dni, kiedy nie mam czasu praktycznie na nic. Wracam do domu ledwo żywa i jedyne o czy marzę (oprócz czegoś słodkiego do przegryzienia:) ) to gorąca kąpiel i łóżko. Jednak jako że staram się nie zaniedbywać swoich domowych obowiązków, porządny obiad zawsze jest gotowy dla moich kochanych głodomorów:) Kiedy jednak nie uda mi się przygotować niczego dzień wcześniej zawsze dobrze sprawdza się jakiś szybki makaron. A ponieważ cała moja rodzina wszystkim przepisom z makaronem w roli głównej mówi jak najbardziej "TAK!" mam duże pole do popisu:)
To szybkie Spaghetti Wegetariańskie jest idealne dla zabieganych, i tych którzy stronią od mięsa a jednocześnie cenią sobie dobry smak potrawy:)

Składniki na sos:

  • 5 dużych pomidorów sparzonych wrzącą wodą i obranych ze skórki, lub 1 puszka pomidorów bez skórki
  • 1 duża cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1,5 łyżki kaparów
  • 3 łyżki czarnych oliwek + jedna łyżka zielonych
  • 2 łyżki oliwy
  • 150g suszonych pomidorów
  • świeża bazylia i oregano
  • parmezan
  • sól, cukier, pieprz
Sposób przygotowania:

Cebulę zeszklić na 2 łyżkach oliwy(żeby się nie przypaliła można lekko posolić). Dodać pomidory. Poddusić przez ok 5 minut. Dodać oliwki, kapary, suszone pomidory i czosnek. Dusić kolejne 6 minut na małym ogniu pod przykryciem. Następnie doprawić solą, pieprzem i cukrem(jeśli to potrzebne).
Na końcu dodać świerze zioła. Podawać ciepłe, posypane parmezanem.

Smacznego!

3 komentarze:

Lukrecja 24 czerwca 2008 23:34  

mniam
zwłaszcza dla mnie bo jestem wegetarianką

Ola 25 czerwca 2008 09:14  

No popatrz, jak milo sie sklada, bo ja rowniez:) to spaghetti jest dla nas idealnym rozwiazaniem i do tego jakim smacznym:)

Anonimowy 21 lutego 2011 10:54  

ostatnio skorzystałam już z tego przepisu i dzisiaj robię znów, bo naprawdę PRZEPYSZNE! :)

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)