sobota, 14 listopada 2009

Campfire cupcakes

Pyszne, intensywnie czekoladowe babeczki, niecodzienne dzieki dodatkowi pianek marshmallows.
Jeszcze takich babeczek nie mielismy okazji probowac:) Zrobily istna furore na przyjeciu urodzinowym Zosi, dzieci nie mogly sie wprost oderwac od pianek!
Przepis zdecydowanie godny polecenia!
Milej soboty :-)




Campfire cupcakes


Skladniki na 12 babeczek:

140g jasnego cukru muscovado
100g maki
50g kakao
1 i 1/4 lyzeczka proszku do pieczenia
1/4 lyzeczki sody
3 jajka
125ml oleju roslinnego
3 lyzki mleka
50g chipsow czekoladowych lub czekolady pokrojonej na male kawalki
30g mini marshmallows

Piekarnik rozgrzac do 180st.

W misce wymieszac cukier, kakao, make, sode i proszek do pieczenia.
W osobnym naczyniu polaczyc razem jajka, olej i mleko.
Makre skladniki przelac do suchych i wymieszac, az masa bedzie gladka a skladniki dobrze sie polacza. Dodac chipsy czekoladowe, ponownie wymieszac.

Forme do muffinek wylozyc papilotkami. Mase przelac do foremek. Wstawic do piekarnika i piec przez 20min. Ostudzic.

Tuz przed ponadniem (na cieplo badz na zimno) na babeczkach ulozyc pianki marshmallows i wstawic pod rozgrzany grill na 1 minute. Caly czas obserwujac czy pianki zbytnio sie nie przypiekaja.
Jesc od razu.

Smacznego!


5 komentarze:

aga-aa 14 listopada 2009 17:38  

ja przyznaję, ze pianek nie lubię, moze dlatego, że jak jeszcze w Polsce nie były popularne to mama Frankfurtu przywoziła, a ja wolałam chipsy ;)

ale babeczki prezentują się wyśmienicie :)

cudawianki 14 listopada 2009 18:05  

super sa!

fellunia 15 listopada 2009 12:01  

Cudne, bardzo oryginalne dzięki tym opieczonym piankom

kasiaaaa24 15 listopada 2009 13:40  

Aż poczułam smak Ameryki :) Świetny pomysł i piękne wykonanie :)

Pozdrawiam :)

Ania vel Vespertine 16 listopada 2009 22:08  

Ale intensywna mają barwę! Chyba by mi posmakowały :)

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)