środa, 7 stycznia 2009

Wspomnienie lata, czyli ciasto z owocami


W popołudnia takie jak te, nie ma nic wspanialszego i bardziej odprężającego niż kubek ciepłej herbaty i kawałek ciasta. Za oknem mróz, śnieg, drzewa ubrane w lodowe płaszcze, niebo groźne i nieprzewidywalne. Jeszcze przed chwilą niesmiale świeciło słońce, teraz chmury straszą nas śnieżyca...
Nie mogę powiedzieć, że nie lubię zimy, w końcu cały rok na nią czekam. Zabawne jest jednak to, że kiedy już nadejdzie nie mogę przestać myśleć o wiośnie i lecie. Marzą mi się ciepłe, wiosenne spacery, słońce, które nie boi się świecić i budzi nas o poranku.
Po serii świątecznych wypieków mielismy już dość korzennych słodkości. Kiedy na blogu Majanki zobaczyłam przepis na to ciasto, zrozumialam czego było mi brak:-) owoców! proste, wilgotne, puszyste ciasto z truskawkami, czarną pożeczką i wiśniami to to, co dziś rekompensuje mi dni spędzone w łóżku walcząc z grypa i cicho przypomina, że już za pare miesięcy powitami wiosne:)


Składniki:

*pół kostki masła (ok. 125g)

*10 łyżek cukru

*3 jajka

*szczypta soli

*10 łyżek mąki

*1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

*ok. 40 dag dowolnych owoców

Do posypania:

*cukier biały lub brązowy - u mnie trzcinowy dry demerara

Wykonanie:

Wszystkie składniki dokładnie zmiksować. Przelać ciasto do formy (u mnie tortownica o śr. ok.23 cm) wyłożonej papierem do pieczenia, na wierzch wyłożyć owoce (owoce typu: nektarynki, śliwki - skórką do góry, rozcięciem do dołu). Posypać cukrem - wg uznania.

Piec w temperaturze 180 stopni, 40 minut do tzw. "suchego patyczka".

Smacznego :)

4 komentarze:

Anonimowy 7 stycznia 2009 14:54  

Znam ten przepis. Bardzo dobre ciasto. Szczególnie na ciepło podane z lodami. :-)
Pozdrawiam :-)

andzia-35 7 stycznia 2009 17:36  

A ja mam ochotę upiec to ciasto z jagodami:)

Bea 7 stycznia 2009 21:47  

Tez lubie takie ciasta :) za to nie lubie zimy ;)
Pozdrawiam!

Małgoś 8 stycznia 2009 10:34  

Ha! Rozumiem, że to w ramach zaklinania zimy, żeby sobie oczywiście już poszła, a nie została? ;-) Ja podobnie jak Bea, owocowe ciasta lubię (poza niektórymi wyjątkami), ale zimę wolałabym przespać, a najchętniej emigrować na ten czas daleko, daleko...

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)