niedziela, 4 stycznia 2009

Pieczone jabłka





Pieczone jabłka, niby coś banalnego a smak wprost nieziemski. Dawno nie piekliśmy już jabłek, ale kiedy zobaczyłam propozycje Asi z kwestii smaku nie mogłam się oprzeć. Z trzech propozycji wybrałam jedną, okazała się absolutnie rewelacyjna. Pieczone jabłko z gałką lodów waniliowych, rodzynkami, miodem i przyprawa do szarlotki. Polecam goooorąco:)

Składniki na 4 porcje:

4 nieduże jabłka • 4 łyżeczki z górką rodzynek • 4 łyżki miodu 4 szczypty mieszanki przypraw do szarlotki
oraz: 4 gałki lodów waniliowych


Przygotowanie:

  • Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Ściąć 1/3 część jabłka wraz z korzonkiem i nożem wyciąć gniazdo nasienne.
  • Jabłka ułożyć w blaszce do pieczenia, do środka włożyć po łyżeczce rodzynek, łyżce miodu i szczypcie przyprawy do szarlotki. Przykryć ściętą górą jabłka i wstawić do piekarnika. Piec przez 25 minut (bardzo duże jabłka piec dłużej, przez około 40 - 45 minut). Podawać gorące, z gałką lodów waniliowych.

7 komentarze:

Eliza 5 stycznia 2009 14:57  

O jejciu to na prawde brzmi bosko! Pieczone jablko z lodami... mmm chyba sie skusze i tez sprobuje!!!

Małgoś 5 stycznia 2009 19:24  

Aaaaaaa! Ja sobie wyobrażam jakie to cudne jest! Uwielbiam takie proste desery! Świetnie wygląda Olu!

Bea 5 stycznia 2009 21:08  

Barrrdzo smakowite! :)

Ola 5 stycznia 2009 21:59  

dziekuje wam bardzo :-) jablka rzeczywiscie smakowaly niesamowicie. Nigdy nie probowalam z lodami, ale teraz bede to jednen z moich ukochanych wariantow:) polecam!
pozdrawiam serdecznie!

Agatha 6 stycznia 2009 12:05  

mmm uwielbiam pieczone jablka :)
a Twoje wygladaja genialnie :)

Ania Włodarczyk vel Truskawka 8 stycznia 2009 19:58  

Uwieeeelbiam pieczone jabłka :)))

Ola 8 stycznia 2009 22:02  

My tez Aniu, dlatego ostatnio pojawiaja sie na naszym stole niezwykle czesto:) w taki ziab pieczone, pyszne jabluszko jest jak znalazl:-)

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)