środa, 15 kwietnia 2009

Sernik Tradycyjny.


Pyszny, niezwykle delikatny i puszysty sernik, to ciasto, na tegorocznym Wielkanocnym stole miało chyba największe wzięcie:) Muszę przyznać, że po wyjęciu z piekarnika nie prezentował się za ciekawie, ale naszczęście polewa czekoladowa proponowana przez Dorotkę idealnie sprawdziła się w swojej roli i zakryłą wszystkie wizualne niedoskonałości:) Pozostał jedynie niebiański smak...
Jeśli macie wybrać jakiś tradycyjny sernik bez wariacji, polecam gorąco właśnie ten:))

Cytuję za Dorotką:

Składniki:
  • 1
    kg twarogu tłustego lub półtłustego, dwukrotnie zmielonego
  • 20 dag masła
  • 25 dag cukru (dałam mniej)
  • 4 jaja (dość duże) lub 5 małych, oddzielnie białka i żółtka
  • 50 g kaszy manny
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • aromat waniliowy lub rumowy
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • bakalie: rodzynki lub kandyzowana skórka pomarańczowa: do wyboru
Masło rozetrzeć na gładką masę z cukrem, żółtkami i aromatem. Dodać kaszę manną, proszek do pieczenia, mąkę ziemniaczaną, ucierać. Stopniowo dodawać twaróg, dalej ucierajac. Na końcu dodać skórkę i/lub rodzynki, delikatnie wmieszać ubite na sztywno białka.
Piec w wyłożonej papierem tortownicy o średnicy 24 cm, przez około 60-70 minut. w temperaturze 175°C. Wystudzić w wyłączonym piekarniku. Dowolnie udekorować (u mnie polewa czekoladowa: 10 dag gorzkiej czekolady, wymieszane z 60 g gorącego, roztopionego masła).
* sernik lubi pękać na górze, ale po udekorowaniu polewą, nic nie widać;)
Smacznego !

11 komentarze:

Ewelina Majdak 15 kwietnia 2009 14:57  

A mysmy nie mieli w tym roku sernika :((
Ale nadrobie w niedalekiej przyszlosci i jakis sernik upieke :D

Majana 15 kwietnia 2009 16:01  

Pięknie CI wyszedł! :)) Robiłam go, ale troszkę inaczej, bo zrobiłam ze spodem z digestivów,masa jednak wg przepisu, pyszny był!:))
Pozdrawiam ciepło.

Konsti 15 kwietnia 2009 17:04  

Sernik tradycyjny - to jest pyszne!:)
Pozdrawiam.

olalala 15 kwietnia 2009 17:11  

Piękny! Mój też nie wyszedł wizualnie zbyt dobrze, ale później zakryłam niedoskonałości polewą i cieszył się największym powodzeniem na wigilijnym stole :).

Ola 15 kwietnia 2009 18:26  

dziekuje bardzo:)
Majanko, mnie tez kusilo zeby zrobic ciasteczkowy spod, ale koniec koncow stwierdzilam, ze na swieta bedzie tradycyjnie, poza tym maz sie domagal bez spodu wiec uleglam:PP

Bea 15 kwietnia 2009 20:48  

Wszedzie takie piekne serniki! A ja w tym roku nie pieklam... Musze to nadrobic ;)

Pozdrawiam!

asieja 15 kwietnia 2009 22:18  

uwielbiam serniki..
a już tym bardziej te tradycyjne :-)

Ania Włodarczyk vel Truskawka 17 kwietnia 2009 14:38  

Dobry sernik nie jest zły ;)

A tak na poważnie to tylko z polewy bym zrezygnowała :)

Waniliowa Chmurka 17 kwietnia 2009 22:14  

O mniaaam:)!

Anonimowy 26 lutego 2010 09:40  

Ściągnęłąs ten przepis. Powinnas podac czyj on jest, bie nie jest Twój. Wiesz jka sie nazywa taki czyn, jeżeli bierzesz coś nie sowjego???

Ola 26 lutego 2010 22:28  

Gdyby anonimowa osoba zechciala dobrze sie przyjzec i przeczytac to co napisalam zobaczylaby, ze zaznaczylam bardzo wyraznie skad zaczerpnelam przepis, kto jest jego autorem oraz dodalam linka do zrodla. Nastepnym razem polecam najpierw lekture a ewentualnie potem wystawianie komentarzy tego typu.

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)