czwartek, 21 sierpnia 2008

Homity pie czyli tarta z ziemniakami, serem i cebulą



Prosta, szybka, aromatyczna tarta o wspaniałym smaku. Idealna na obiad czy kolacje. I chociaż powinno się jeść ją na zimno, ponieważ wtedy lepiej się ją kroi, my nie wytrzymaliśmy i cała zostałą spałaszowana na gorąco:) na szczęście zdążyłam zrobić zdjęcie zanim cała zniknęła z powierzchni ziemi:)

Przepis zaczerpniety z forum cincin-przepis Liski:)

Ciasto:
180 g mąki pszennej białej lub razowej
90 g masła
żółtko

z tych składników szybko zagnieść ciasto, zwinąć w folię i schładzać w lodówce przez minimum godzinę.

Farsz:
325 g ziemniaków - ugotowanych i przeciśniętych przez praskę
30 g masła
4 łyżki mleka lub śmietany
sól i pieprz do smaku
2 dojrzałe pomidory, pokrojone w plastry
450 g cebuli drobno posiekanej
3 łyżki oliwy
2 ząbki czosnku posiekane
2 łyżki natki pietruszki (lub natki, szczypiorku i tymianku)
120 g sera cheddar (ja wymieszałam go z niebieskim rokpolem) startego na tarce

Piekarnik nagrzac do temp. 220 st C.
Formę o średnicy 30 cm wyłożyć ciastem, przykryć papierem do pieczenia i podpiec 15 minut. Zdjąć papier i podpiekać jeszcze 5 minut.

Cebulę zeszklić na oliwie. Dodać czosnek. Ziemniaki wymieszać z masłem i śmietaną. Dodać do ziemniaków. Dodać zioła, przyprawy i połowę sera.
Wystudzić.

Podpieczone ciasto wuyjąć z piekarnika, wypełnić farszem, posypać pozostałym serem. Na wierzchu ułożyć pomidory. Piec 20 minut.
Przed podaniem ostudzić do temperatury pokojowej lub jeść na zimno, bo wtedy tarta się lepiej kroi.

Smacznego!

1 komentarze:

Lukrecja 8 września 2008 22:47  

dobry pomysł
bo nie lubie klasycznych ziemniaczków z koperkiem do kotleta

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)