poniedziałek, 16 marca 2009

Niebiańskie Ciasteczka Owsine...


Myślałam, że nie może być już lepszych owsianych ciasteczek niz te, które pokazałam wam ostatnio. Ich smak, zapach podczas pieczenia i połączenia smakowe były dla mnie czymś absolutnie przepysznym i niezastąpionym. Ostatnio jednak, kiedy po nocy buszowałam w internecie wertując najróżniejsze przepisy i odnajdując wspaniałe, nieznane mi dotąd strony, natknęłam się na ciastczka, których zdjęcie sprawiło, że NATYCHMIAST musiałam je upiec. Noc to idealny czas na pieczenie...cisza spokój, tykanie zegara, kubek ciepłej herbaty i w końcu, zapach świeżych, złocistych ciasteczek. Nic nie może się równać z tymi chwilami...
Dzisiejszym ciasteczką nadałam nazwę "niebiańskie", bo nie wiem jakie inne słowo mogłoby oddać ich cudowny smak. Są wilgotniejsze od poprzednich ciasteczek owsianych z żurawiną i białą czekoladą, dzieki dodatką przypraw takich jak chociażby mielone goździki czy ziele angielskie ciasteczką są niesamowicie aromatyczne i oczywiście Zdrowe ;-)
Gorąco polecam, jak narazie to mój ciasteczkowo-owsiany numer jeden:)

Składniki:

  • 110g masła lub margaryny
  • 165g brązowego cukru-uzyłam muscovado
  • 2 jajka
  • 55g maślanki
  • 195g mąki
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka imbiru
  • 1 łyżeczka świeżo startej gałki muszkatołowej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/4 łyżeczki mielonych goździków
  • 1/2 łyżeczki zmielonego ziela angielskiego(lub mniej)
  • 3/4 szklanki płatków owsianych(nie błyskawicznych)
  • 110g rodzynek
  • 110g orzechów włoskich(opcjonalnie)
  • gorzka lub biała czekolada pokrojona w małą kosteczkę(opcjonalnie)
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
Sposób przygotowania:

Piekarnik nagrzac do 175 stopni
Dużą blachę wyłożyć papierem do pieczenia
Zmiksować masło i cukier, dodac jajka i ubić do białości.
Dodać maślankę.
Do osobnej miski przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą. Dodać przyprawy. Wymieszać z płynnymi składnikami. Dodać płatki owsiane, rodzynki, orzechy, jeśli chcemy czekoladę i ekstrakt z wanilii. Dobrze wymieszać. Przy pomocy łyżeczki z ciasta formować niezbyt duże kulki i układać w odstępach na blaszce. Piec 12-15min, na złoty kolor.

Smacznego!

8 komentarze:

asieja 16 marca 2009 21:14  

fajne te dodatki mają
nawet ziele angielskie
oryginalnie bardzo
lubię owsiane ciasteczka

Ola 16 marca 2009 21:42  

Aieja, ciasteczka sa pyszne:)
polecam!

Anonimowy 17 marca 2009 08:14  

Wyglądają i brzmią bardzo smakowicie. :-)) Też mam swoje ulubione owsiane ciasteczka, które często piekę, ale teraz z chęcią spróbuję zrobić także Twoje, bo warto. :-)

Tilianara 17 marca 2009 09:07  

Ale apetyczne ciasteczka :) Przepis wydrukowany i do zrobienia pewnie jeszcze dziś :)

Majana 17 marca 2009 10:06  

Wyglądają bardzo pyszniutko! Koniecznie muszę je kiedyś zrobić z Synkiem :)
Pzodrówki.

Waniliowa Chmurka 18 marca 2009 15:36  

Super ciasteczka.Uwielbiam taaakie;D!

ptasia 22 marca 2009 11:17  

To takie ciasteczka, które Ptasie bardzo lubią ;)

Tilianara 26 marca 2009 22:25  

Ciasteczka zrobione i pyszne mmmm zajadam je na śniadania i lunch, albo tak po prostu podjadając prosto z puszki :)

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)