niedziela, 9 sierpnia 2009

Ciasto z morelami i śliwkami


Niezwykle proste i szybkie ciasto z dusza iloscia owocow prosto z ogrodowego drzewka:-) Sezon na sliwki i morele w pelni, trzeba wieci korzystac ile sie da!
Ten placek jest wprost idealnyna niedzielne popoludnie do mrozonej herbaty! zniknal z talerza w mgnieniu oka, w ostatniej chwili udalo mi sie zrobic zdjecie ;-)
polecam goroco!

Cytuje za Asia z Kwestii Smaku:

Ciasto:
• 200 g masła
• 200 g cukru pudru
• 4 jajka
• 250 g mąki
• 1 łyżeczka proszku do pieczenia


Kruszonka:
• 1/2 kostki masła (125 g)
• 1 szklanka mąki
• 1/2 szklanki cukru

• 800 g śliwek węgierek, bez pestek, przekrojonych na połówki lub ćwiartki
• Cukier puder do posypania
• Forma o wymiarach 28 x 38 cm (ja w takiej piekłam) lub mniejsza 25 x 32 cm

Przygotowanie:

  • Przygotować kruszonkę: roztopić masło i ostudzić, następnie wymieszać z mąką i cukrem. Wstawić do lodówki.
  • Masło wyjąć z lodówki, aby zmiękło. Śliwki opłukać, osuszyć, przekroić wzdłuż na połówki, usunąć pestki. Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Formę posmarować tłuszczem.
  • Przygotować ciasto: mikserem ucierać masło z cukrem pudrem na gładką i puszystą masę.
  • Nie przerywając ucierania, dodawać kolejno po jednym jajku. Następnie dodawać po kilka łyżek przesianej mąki z proszkiem do pieczenia i miksować już na mniejszych obrotach miksera, i krócej, do połączenia się składników.
  • Ciasto przełożyć do formy, wyrównać powierzchnię, rozłożyć śliwki (przecięciem do góry), posypać kruszonką. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez 60 minut. Ostudzić i posypać cukrem pudrem

9 komentarze:

szarlotek 9 sierpnia 2009 17:37  

Bardzo lubię takie ciasta :) Miałam przygotowane owoce na podobny wypiek, ale nim się spostrzegłam to został pusty koszyk :)Wyjątkowo smaczne są owoce tego lata :))))

viridianka 9 sierpnia 2009 20:26  

jak wroce mam zamiar zrobic to ciacho:) bardzo mnie kusi i kusi:))

Majana 9 sierpnia 2009 21:45  

Uwielbiam takie ciasta !
Chętnie je zrobię, bo mam ochote na takie właśnie letnie ciasto z owocami.
Pozdrawiam ciepło :)

Waniliowa Chmurka 9 sierpnia 2009 21:47  

Przepyszne musi byc:)

Dziwnograj 10 sierpnia 2009 21:26  

Ups :P Pomyliłam okno z komentarzami. Tamten komentarz należy do Cioccolato Gatto :P

A co do ciasta ;) Pamiętam ,że robiłam takie podobne jak byłam mała. Przepis był z piosenki, a ciasto nazywało się "najłatwiejsze ciasto w świecie" :D:D

Gosia 10 sierpnia 2009 22:31  

Rzeczywiscie proste i do tego bardzo sloneczne :)) super do kawki :)

Pozwolilam sobie nominowac Cie do Kreativ Blogger Award,zapraszam na szczegoly do mnie,pozdrawiam :))

Dziwnograj 11 sierpnia 2009 08:52  

Ech :P CHciałam Cię nominować do Kreativ Blogger Award ale już ktoś mnie uprzedził :P Mimo to i tak nominuję :P

kabamaiga 24 sierpnia 2009 15:47  

Olu wygląda znakomicie. NO i sądząc po tytule dodałaś nie tylko śliwki, ale też i morele?

jerzy 6 kwietnia 2012 21:57  

Znakomity pomysł na słodką przekąskę

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)