poniedziałek, 18 maja 2009

Zupa z ciecierzycą i makaronem Jamie’go Oliver’a.


Przepis na tą zupę odkryłamdawno temu na blogu Małgosi z Pieprz czy Wanilia. Potem kupiłam książkę Jamie'go i dosłowienie zakochałam się w jego przepisach:) W większości proste, szybkie w przygotowaniu i co najważniejsze bardzo bardzo smaczne:)
Ta zupka to jeden z moich największych faworytów.
Kiedyś pisałam już o tym jak bardzo lubię ciecierzycę i jak bardzo przepadają za nią moi domownicy:)
Pasta e ceci to idealny pomysł na zdrowy, sycący obiad. Nawet moja Zosia, której często zdarza się kręcić noskiem na wszystko w czym pływają niezidentyfikowane obiekty zwane potocznie warzywami, tym razem zjadła zupę z ochotą, a nawet (coż to za sukses dla mamy!) poprosiła o dokładkę;-)

Gorąco polecam:)
Składniki:
Wprowadziłam drobne zmiany w ilości składników, zgodnie z radami Małgosi:)

  • 1 mała cebula, obrana i drobno posiekana
  • 2 łodygi selera naciowego, drobno posiekane
  • 2 ząbki czosnku, obrane i drobno posiekane
  • oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia
  • igiełki oberwane z 1 gałązki świeżego rozmarynu, drobno posiekane(użyłam suszonego)
  • 1 puszka ciecierzycy (użyłam 250g ciecierzycy namoczonej przez całą noc w wodzie)
  • 500 ml bulionu warzywnego
  • 10 dag drobnego makaronu do zupy
  • sól morska, pieprz
  • natka pietruszki posiekana

Do rondla wlać nieco oliwy, wrzucić drobno posikane: cebulę, seler, czosnek i rozmaryn. Dusić pod przykryciem na wolnym ogniu przez 15-20 min.
Ciecierzycę odsączyć. opłukać. Dodać do uduszonych warzyw i zalać bulionem. Gotować na małym ogniu przez ok. ½ godz. Wyjąć połowę ciecierzycy i odłożyć do miseczki.
Blenderem ręcznym zmiksować zupę. Dodać spowrotem resztę ciecierzycy, oraz makaron ugotowany al dente. Przyprawić do smaku solą i pieprzem. Jeszcze chwilę gotować na wolnym ogniu, aż ciecierzyca i makaron będą miękkie.
Posypac natką pietruszki

Smacznego!


7 komentarze:

Agata Chmielewska (Kurczak) 18 maja 2009 22:08  

brzmi bardzo smacznie, może sama się skuszę na taką zupkę

asieja 19 maja 2009 08:20  

baaardzo pysznie wygląda!
lubię takie gęste zupy
z dużą ilością makaronu :-)

Majana 19 maja 2009 08:25  

O, jadłam ją , jadłam! Lubię, mniam!:)))

Ania Włodarczyk vel Truskawka 19 maja 2009 18:18  

Mlask! Fajna ta zupka!

Małgoś 22 maja 2009 22:48  

No nie...! Teraz to już naprawdę stąd idę! :))

Ola 22 maja 2009 23:59  

Malgosiu, nie uciekaj tak szybko:P moze skosztujesz chlebka? albo rolady? :))

meriel 12 sierpnia 2009 14:32  

zupa pyszna, świetny pomysł na danie z ciecierzycą:)

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)