wtorek, 14 października 2008

Biała Pavlova


Jak widzę nie tylko ja w ostatnim czasie magazynowałam białka żeby w końcu móc doczekać sie tej wielkiej pyszności. Na GP pavlovowe oblęzenie, nareszcie i ja się skusiłam:) co tu dużo mówić, NIE ŻAŁUJĘ ani troche! pyszna, delikatna, idealnie współgrająca z malinami....bajka:) wypróbujcie koniecznie:)
przepis znalazłam na blogu Dorus79, której bardzo dziękuje i, która teraz cytuję:

Składniki:

  • 6 białek
  • 300 g miałkiego cukru
  • 1 łyżeczka skrobi kukurydzianej (można zastąpić ją skrobią ziemniaczaną)
  • 1 łyżeczka białego octu winnego
  • 500 ml śmietany kremówki (choć uważam, że połowa w zupełności wystarczy :)
  • owoce sezonowe

Białka ubić na sztywno. Pod koniec ubijania dodawać po łyżce miałkiego cukru, łyżeczkę mąki kukurydzianej i łyżeczkę octu.

Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Na papierze narysować okrąg, nieduży, dwadzieścia kilka cm średnicy. Wyłożyć na niego masę białkową. Wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i po 5 minutach przykręcić temperaturę do 150 stopni. Piec 1,5 godziny. Studzić w uchylonym piekarniku.

Wystudzoną bezę położyć na paterze dnem do góry, delikatnie zerwać papier. Wyłożyć na nią ubitą kremówkę (bez cukru). Udekorować owocami sezonowymi.

Smacznego :)

1 komentarze:

Ania Włodarczyk vel Truskawka 2 listopada 2008 12:16  

Witaj Olu,
niedanwo obejrzałam Twego bloga.Chcąc zaczepic się w jakims poscie, wybrałam tego o pavlovej,bo słodki, z malinami. I tu mi się miło pisze :)

Zjadłabym sobie kawałeczek...

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)