czwartek, 18 czerwca 2009

Przygotowania do wyjazdu i Biscotti dla odstresowania:-)


Dzien wyjazdu zbliza sie wielkimi krokami...

Pamietam kiedy kupowalam bilety na samolot, wydaje mi sie jakgdyby to bylo wczoraj.
Dzis, pelna nadziei, z dreszczykiem podekscytowania ale tez leku, powoli wyciagam walizke, gleboko upchnieta w ciemnych zakamarkach szafy. Znajduje czysta kartke, biore do reki dlugopis i zapisuje to, o czym nie moge zapomniec, to co powinnam zabrac i co jeszcze musze zalatwic...
Eh...wydawalo mi sie, ze za stara juz jestem na takie odwazne decyzje, wyjazdy na dluzej z dzieckiem, bez meza:P a tu prosze, okazalo sie, ze bylam w bledzie.
25 czerwca wylatuje z moja dziecinka do Anglii, na cale 5 tygodni. Bez meza, choc po czesci w sprawach sluzbowych. Mam nadzieje odwiedzic miejca, do ktorych jakims cudem nigdy nie udalo mi sie dotrzec. Chce pokazac Zosi swiat, ktory darze tak wielkim sentymentem i uczuciem:)
Mam nadzieje, ze razem, dwie kobitki, poradzimy sobie :-)

Pisze o tym, bo jak wiadomo moj wyjazd bedzie wiazal sie z brakiem wpisow przez caly Lipiec.
Jednak jesli choc troszke lubicie odwiedzac ten blog, to obiecuje, ze bedziecie mieli ode mnie mala niespodzianke podczas mojej nieobecnosci:)

Nie ukrywam, ze powoli zaczyna dopadac mnie stresik, pewnie dlatego ostatnio nie ma dnia zebym czegos nie piekla. Czy was tez pieczenie relaksuje? mnie bardzo!

Dzis proponuje wspaniale Biscotti, przyznaje, ze to moj pierwszy raz, bo nigdy wczesniej ich nie pieklam. TO byl wielki blad! sa pyszne, szybkie i proste w przygotowaniu a co najwazniejsze, za kazdym razem moga byc inne:)

Zrodlo przepisu: blog Dorotki moje wypieki.
cytuje za Dorus

Składniki:

  • 1 duże jajko
  • 90 g drobnego cukru
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (lub z migdałów, jak wolicie)
  • 100 g całych, obranych migdałów
  • 70 g drobno posiekanej suszonej moreli

Jajko ubić mikserem razem z cukrem (bez rozdzielania na białko i żółtko). Dodać ekstrakt, mąkę wymieszaną z proszkiem, wsypać migdały, morelę, wymieszać.

Obsypując dłonie mąką uformować w podłużny chlebek o długości około 20 cm. Ułożyć na blaszce oprószonej mąką (ciasto będzie lepiące). Piec w temperaturze 175ºC przez 25 minut, aż będzie złotobrązowe i twardsze. Wyjąć, ostudzić.

Po wystudzeniu pokroić go nożem z piłką na 1 cm kromeczki, na ukos. Ułożyć je na blaszce (poziomo) i podpiekać, aż wyschną i zrobią się chrupiące (odwaracając w połowie pieczenia na drugą stronę), przez około 15 minut w temperaturze 180ºC.

Z przepisu otrzymamy około 15 biscotti, które można długo przechowywać w szczelnym pojemniku.

Smacznego :)

8 komentarze:

zawszepolka 19 czerwca 2009 00:02  

Ola zapraszam do Manchster :))) I zycze wspanialych wakacji! :)))))

Bea 19 czerwca 2009 08:22  

Udanego wyjazdu w takim razie! Z pewnoscia bedzie cudnie :)
A biscotti tez uwielbiam, choc mnie niestety pieczenie nie relaksuje; musze byc zrelaksowana, by cos dobrego upiec ;)

viridianka 19 czerwca 2009 08:33  

bede czekała bo uwielbiam zaglądać na Twoj blog :) zycze miłego wyjadu :))

Majana 19 czerwca 2009 08:38  

Olu, zyczę Wam udanego wyjazdu, dużo odpoczynku i samych pięknych, pozytywnych wrażeń!:))
Sliczne są Twoje biscotti ! Ostatnio tyle osób je piekło, nabarałam jeszcze większej ochoty :)Super!
Pozdrawiam ciepło :)

Ania Włodarczyk vel Truskawka 19 czerwca 2009 09:13  

Śliczne zdjecie, Olu!
Zazdroszczę Ci wyjazdu do Anglii (dlugo!). I życzę dużo niezapomnianych wrażeń :)

Małgoś 20 czerwca 2009 12:09  

Olu! Stresy na bok! Jedź, odpoczywaj, zwiedzaj i razem z córcią dobrze się bawcie. :) Ja tutaj będę czekać i czuwać. :) Nowego wpisu nie przegapię. ;-) A tymczasem poczęstuję się jednym ciasteczkiem. :)

aklat 20 czerwca 2009 15:12  

Piękne zdjęcia, jakiś czas temu piekłam biscotti i bardzo mi posmakowały. A twoja wersja z morelami brzmi bardzo zachęcająco :)

Waniliowa Chmurka 21 czerwca 2009 22:48  

Mam bardzo podobny obrusik!:)
Mnie równiez pieczenie niesamowicie relaksuje;)
A tak wogóle to super ,że wyjeżdżasz,zawsze to coś nowego w życiu:)

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)