środa, 4 czerwca 2008

Zupa szparagowa



Szparagi są jedną z tych rzeczy, na które czekam z utęsknieniem cały rok. Kiedy po raz pierwszy pojawiają się w sklepach nie ma takiej siły, która zniechęciłaby mnie do ich kupienia:) i chociaż pierwsze ceny są wręcz kosmiczne, dla prawdziwego fanatyka tego wspaniałego warzywa nie ma to większego znaczenia:) Podobną "miłością" darzę również bób, ale nad nim będę się rozwodzić, kiedy już się pojawi. Dzisiaj proponuję zupę szparagową, niezawodną, od lat tą sama- Nasza Ulubioną:)

Składniki:

  • 1 duży pęczek białych szparagów
  • 1 l wywaru warzywnego lub drobiowego( można użyć kostki rosołowej)
  • 120ml śmietany do zup
  • 1 łyżka masła
  • gałka muszkatołowa
  • sól i pieprz do smaku
Sposób przygotowania:

Szparagi dokładnie obrać- nie zbyt cienko ponieważ będą łykowate. Obciąć czubki i odłożyć na bok. Resztę pokroić na 2cm plasterki.
Zagotować wywar, dodać masło i szparagi pokrojone w plasterki. Gotować do momentu, aż szparagi zmiękną. Dodać śmietanę, sól, pieprz i gałkę. Na samym końcu dodać czubki i gotować przez ok 2-4min.

Smacznego!

2 komentarze:

Anonimowy 5 czerwca 2008 13:10  

mmm....musze sprobowac!

jerzy 8 maja 2012 19:26  

Właśnie jestem na etapie zbierania pomysłów na dania ze szparagów. Ten mi się podoba

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)