środa, 11 czerwca 2008

Pszczółka




Mmmm...to jest właśnie smak mojego dzieciństwa. Zawsze w niedziele mama piekła to ciasto, bo tata wprost je uwielbiał i nie wyobrażał sobie bez niego ani jednego weekendu. Jednak kiedy jego mała córeczka (czyli ja) podrosła zaczęła sprawować rządy w kwestii ciast. I skończyła się cotygodniowa pszczółka...zaczęłam urozmaicać słodkie menu i udowodniłam, że są jeszcze inne pyszne ciacha na świecie:)
Nie mniej jednak do tego przepisu zawsze wracam z nie lada sentymentem...pyszne, pachnące migdałami ciasto nie ma sobie równych jeśli chodzi o tradycyjne domowe wypieki...Polecam:)


Składniki na ciasto:

  • 2 szkl. mąki
  • 1 szkl. cukru
  • 3 jajka
  • 200ml słodkiej śmietany
  • 1 proszek do pieczenia
  • 1 cukier waniliowy
Składniki na polewę migdałową:


  • 2 paczki płatków migdałowych
  • 1/2 szkl. cukru
  • 2 łyżki miodu
  • 125g masła
Sposób przygotowania spodu ciasta:

Mąkę, cukier, cukier waniliowy, proszek do pieczenia i jajka utrzeć na gładką masę, stopniowo dodając po łyżce śmietany. Piekarnik nagrzać do 200 stopni. Dużą prostokątną blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Przygotowane ciasto przelać na blachę i piec w takiej temperaturze 25-27 min.

Sposób przygotowania polewy migdałowej:

Masło rozpuścić razem z cukrem i miodem w małym garnuszku. Podgrzewać na małym ogniu do momentu, kiedy polewa zyska złotawy kolor. Dosypać migdały i wszystko razem wymieszać.


Drzwi piekarnika otworzyć, wysunąć upieczony spód i wyłożyć na niego masę migdałową. Rozsmarować ją równomiernie, starając się zostawić 1 cm przerwę miedzy blaszką a upieczonym ciastem.
Ponownie wsadzić do piekarnika na ok 10min aż glazura nabierze złotawego koloru.

Smacznego!

1 komentarze:

Lukrecja 20 lipca 2008 20:48  

kiedy kolejny wpis
czekam

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)