piątek, 16 kwietnia 2010

Opera Cake




Dzis bedzie krotko i zwiezle, bo wlasnie jestem w trakcie pakowania i wpadlam tylko na chwile zeby podzielic sie z wami tym przepisem. Jedni mowiac, ze Opra Cake to ciasto nieslychanie trudne do zrobienia, inni, ze wystarczy tylko wysilku a wszystko pojdzie jak z platka. Ja osobiscie, nie mialam z nim wiekszych problemow, szczerze mowiac, myslalam, ze bedzie gorzej:)
Ciasto pomijajac juz to jak wspaniale wyglada, smakuje rowniez niesamowicie. Polaczenie trzech roznych warst smakowych, to strzal w dziesiatke!
Polecam!

Opera Cake
Przepis zaczerpniety z bloga Dorus Moje wypieki, ktora cytuje

Składniki na biszkopt migdałowy:
  • 75 g cukru
  • 2,5 łyżki mąki
  • 75 g zmielonych migdałów
  • 3 jajka (osobno białka i żółtka)
  • 3 białka, dodatkowo
  • 15 g stopionego i schłodzonego masła
Piekarnik rozgrzać do 220ºC. Blachę o wymiarach 40 x 26 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Białka z cukrem ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodawać żółtka, dalej ubijając. Dodać migdały, stopione masło i mąkę. Delikatnie wymieszać. Na końcu ubić dodatkowe białka i delikatnie wymieszać z resztą ciasta. Wylać na blachę i delikatnie, równo rozsmarować. Piec 6 - 7 minut. Wyjąć z piekarnika, pozostawić do ostygnięcia na papierze.

Składniki na masę czekoladową:
  • 200 g gorzkiej czekolady, drobno posiekanej
  • 120 ml mleka
  • 110 ml śmietany kremówki
  • 50 g miękkiego masła
Do miseczki wsypać czekoladę. Podgrzać mleko i kremówkę prawie do wrzenia. Zalać czekoladę, dodać masło i wymieszać na gładką masę. Odstawić do stężenia.

Składniki na syrop kawowy:
  • 1,5 łyżki cukru pudru (lub zwykłego)
  • 1,5 łyżki kawy rozpuszczalnej
Cukier rozmieszać w rondelku z 90 ml wody. Zagotować i wsypać kawę, wymieszać do rozpuszczenia.
Składniki na krem maślany:
  • 70 g cukru
  • 1 białko
  • 1 łyżka kawy rozpuszczalnej
  • 100 g miękkiego masła
Cukier w garnku zalać 3 łyżeczkami wody. Zagotować, nie mieszając. Taki syrop powinien być na tyle gęsty aby kropelka dała się ugnieść w palcach w miękką kulkę (około 130ºC), nie dopuścić do karmelizacji (to jest w zasadzie najtrudniejszy etap z całego przygotowywania - ja prawie cukier skarmelizowałam, ale i tak piana się udała ;). Białko ubić na miękką pianę. Wciąż ubijając dodawać gorący syrop POWOLI, ubijać tak długo, aż piana będzie zimna.
Rozpuścić kawę w łyżeczce wrzącej wody, ostudzić i dodać miękkie masło. Połączyć ostrożnie masę maślano - kawową z pianą.
Wykonanie:
Biszkopt podzielić na 3 części, 13 x 9 cm. Jedną część nasączyć lekko syropem i posmarować połową kremu maślano - kawowego. Nakryć drugim kawałkiem, nasączyć syropem i posmarować połową masy czekoladowej. Położyć trzecią część, nasączyć ją resztką syropu i posmarować resztką kremu maślano - kawowego. I do lodówki, aby stwardniało.
Stopić resztę masy czekoladowej (jeśli zastygła) w garnku nad parą. Posmarować wierzch ciasta.
Smacznego :)

12 komentarze:

Agata 16 kwietnia 2010 14:10  

Kusi mnie za każdym razem, gdy widzę je na którymś z blogów. Może to pora by się odważyć? ;)

Iv 16 kwietnia 2010 15:27  

ja też przymierzam się już od dawna. może rzeczywiście czas skoro nie takie trudne? :)

Majana 16 kwietnia 2010 17:18  

Wygląda tak,że rzucić bym się chciała na ten kawałek. Super ciacho!
Pozdrawiam:)

gosia99 16 kwietnia 2010 18:28  

Ach mam ochtę na to ciasto..ale na razie jestem za leniwa ;))

Sugar Plum Fairy 16 kwietnia 2010 20:47  

Wygląda fantastycznie!
Niestety, ilość nauki hamuje moje chęci i zapędy kulinarne. : <

asieja 16 kwietnia 2010 20:53  

naprawdę wspaniale wygląda!
jeśli smakuje równie pysznie..

Agata Chmielewska (Kurczak) 18 kwietnia 2010 21:05  

wszystko co kawowe jest gites ;)

Waniliowa Chmurka 22 kwietnia 2010 22:15  

Przepiękna, przepiękna jest jego nazwa .

Justin&Dorothy 23 maja 2010 13:26  

Przepyszne ciasto..:) Polecam

www.domowe-wypieki.blogspot.com

Anonimowy 16 września 2010 17:56  

Przepis jest kropka w kropkę jak na www.mojewypieki.blox.pl

Ola 16 września 2010 18:45  

Anonimowy:
owszem jest kropka w kropke, poniewaz tak jak wyrazie zaznaczylam powyzej przepisu, zaczerpnelam go z bloga Moje wypieki. Radze na przyszlosc dokladniej czytac posty zanim zostawi sie komentarz.
pozdrawiam

Ola 16 września 2010 18:45  

Anonimowy:
owszem jest kropka w kropke, poniewaz tak jak wyrazie zaznaczylam powyzej przepisu, zaczerpnelam go z bloga Moje wypieki. Radze na przyszlosc dokladniej czytac posty zanim zostawi sie komentarz.
pozdrawiam

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)