środa, 17 grudnia 2008

Piernik Świąteczny



Moja propozycja na tegoroczne Świeta. Wspaniały, pyszny, aromatyczny piernik, który na pewno stanie się ulubieńcem całej rodziny. Przepis znalazłam na forum cincin i od razu mi się spodobał. Trzeba poczekać na niego 3 tygodnie, ale warto:)

cytuję Ewę z cincin:

50 dag mąki
25 dag cukru
25 dag miodu
30 ml wódki
2 jaja
czubata łyżka masła
łyżeczka przyprawy do pierników
2 łyżki kakao
łyżeczka sody
15 dag suszonych śliwek
10 dag rodzynek
masło do formy
Ponadto
50 ml kawy rozpuszczalnej
100 ml wódki
polewa czekoladowa
dżem

Śliwki namoczyć, osączyć i pokroić. Miód z cukrem i przyprawami rozpuścić w rondelku. Dodać masło, przestudzić, wbić jajka, wymieszać. Dodać mąkę, sodę rozpuszczoną w 1/3 szklanki wody, wódkę, kakao, śliwki i rodzynki. Wyrobić ciasto, przełożyć do wysmarowanej masłem formy (keksówki) i piec 60 min w temp 200 st.
Ostudzić. Wyjąć z formy.
Zawinąć w folię i odłożyć na 1 tydzień

Po tygodniu ponakłuwać wykałaczką i nasączyć kawą wymieszaną z 50 ml wódki. Zawinąć i odłożyć na 1 tydzień

Po tygodniu przekroić, nasączyć resztą wódki, przełożyć powidłami, złączyć części. Polać piernik polewą. Gdy zastygnie zawinąć w folię i odłożyć na kolejny tydzień


PS. Piernik na zdjeciu nie jest jeszcze przełożony powidłami. Postaram się dodać zdjęcie efektu końcowego

smacznego!

1 komentarze:

Małgoś 20 grudnia 2008 21:10  

To taki pijany piernik? ;-) Z tego przepisu nigdy nie robiłam... Z piernikami mam tak, że przywiązuję się do jednego...dwóch przepisów i potem co roku je piekę na święta. Nawet nie dlatego, że nie mam ochoty próbowac innych przepisów (bo mam!), tylko mój niesamowicie piernikowy małżon nie lubi gdy eksperymentuję... No cóż, muszę kiedyś zmienić te zwyczaje. ;-)
W każdym razie, czekam na te pozostałe zdjęcia i chętnie jeszcze w przekroju. :)

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)