piątek, 2 stycznia 2009

Czekoladowe muffinki na ciepło



Szczerze przyznam, że muffinki są jednym z tych wypieków, które robię najrzadziej. Sama właściwie nie wiem dlaczego. Są proste, szybkie i w większości przypadków przepyszne. Jest jednak jeden problem z muffinkami, który prawdopodobnie zniechęcił mnie to częstego ich robienia. Najgorsze co może być to suche i mało aromatyczne muffiny. Miałam nieszczęście kiedyś spróbować właśnie takich i myśle, że to zniechęciło mnie najbardziej. Ostatnio jednak postanowiłam spróbować jeszcze raz. Szukałam nowych przepisów, testowałam, w końcu znalazłam.
Oto są :-) wspaniałe, wilgotne, aromatyczne i idealne w smaku. Nigdy nie jadłam lepszych! Gorąco polecam!

Przepis znalazłam na blogu Liski, której bardzo dziękuję za przepis:)

Składniki:

250 g mąki
20 g kakao
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia plus 1/4 łyżeczki sody
200 g czekolady 70%, pokrojonej na drobne kawałki
50 g białej czekolady, pokrojonej na małe kawałki
szczypta cynamonu (opcjonalnie)
2 jajka
100 g cukru, najlepiej trzcinowego
250 ml kwaśnej śmietany lub zsiadłego mleka albo jogurtu
90 g masła, roztopionego

Piekarnik nagrzać do temp. 200 st C.
12-dołkową formę na mufinki wyłożyć papilotkami (lub wysmarować masłem).

Mąkę wymieszać z kakao i proszkiem do pieczenia oraz sodą. Dodać obie czekolady i cynamon.

W drugiej misce ubić jajka z cukrem, miksując dodać śmietanę i ostudzone masło. Połączyć masę z suchymi składnikami. Przelać do foremek.
Piec 20 minut. Po upieczeniu zostawic mufinki w foremkach na kolejne 20-30 minut. Podawać lekko ciepłe.
Smacznego!

2 komentarze:

Agatha 3 stycznia 2009 03:02  

wygladaja apetycznie :)

Anonimowy 25 czerwca 2009 10:27  

Wygląda zachęcająco, na pewno warto tego spróbować. Niezły przepis na mufinki znalazłam też ostatnio na http://kuchnia.netbird.pl/?app=222, wypróbowałam i muszę powiedzieć, że wyszedł rewelacyjnie. Polecam.

Wszelkie prawa zastrzeżone!
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione. Zdjęcia i teksty są mojego autorstwa i nie zgadzam sie na ich kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody (patrz : Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)